СТРАТЕГІЯ  РОЗВИТКУ    

 КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«НОВОПОКРОВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА – САДОК)»

НОВОПОКРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 2024 - 2028 роки

 

 

ВСТУП

Перспективний план розвитку освітньо-виховної системи ЗДО визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку освітньо-виховної системи ЗДО.

Планування розвитку освітньо-виховної системи ЗДО до 2028 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності ЗДО, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед закладом в нових економічних і соціокультурних умовах.

Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу ЗДО, де створені умови для самореалізації кожної особистості.

Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі дошкільного навчального закладу, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.

Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до змінюючих зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Відповідно до Закону України «Про освіту», у зв’язку із зміною соціально-політичних умов (військовий стан, дистанційне навчання) питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності  закладу дошкільної освіти потребує значного корегування.

В умовах воєнного стану закладу дошкільної освіти необхідно спрямовувати свою діяльність на розв’язання першочергових завдань, зокрема:

-         налагодженні ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

-         відновлюванні освітнього процес для всіх дітей;

-         зараховуванні до закладу дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;

-         створенні у закладі безпечніх умови для всіх учасників освітнього процесу;

-         створенні умови для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами;

-         наданні педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, зокрема й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;

-         здійсненні інформаційної підтримки та психологічного супровіду учасників освітнього процесу;

-         співпраці з інклюзивними ресурсними центрами;

-         застосовуванні інструментів управлінської діяльності, щоб розв’язувати надзвичайні ситуації.

В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими та спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Для цього слід віддавати перевагу системам комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку.

Під час організації комунікації учасників освітнього процесу працівники ЗДО мають:

-         сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;

-         створювати безпечний соціально-освітній простір;

-         адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;

-         добирати форми та методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;

-         володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

-         володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;

-         налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.

Під час організації комунікації з учасниками освітнього процесу заклад дошкільної освіти необхідно орієнтується на реалізацію завдань:

-         забезпечувати необхідною інформацією сім’ї, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання;

-         сприяти тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в ЗДО в зарубіжних країнах на період воєнних дій;

-         організовувати індивідуальні консультації з фахівцями (практичними психологами, медичними працівниками, тощо), щоб підтримати дітей та їхніх батьків у кризовому стані — в умовах евакуації, під час перебування в бомбосховищах, у медичних закладах, при перетинанні кордону тощо.

З 24 лютого, з початком військових дій на Україні, адміністрація закладу та вихователі активно використовують соціальні мережі для спілкування з батьками вихованців. Необхідно підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу, використовувати сучасні освітні ресурси, поширювати  використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організовувати  навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність, творчо організовувати освітній простір.

Програма розвитку  закладу визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.

Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.

 

 

1. Паспорт Програми розвитку

 

Назва

Програма розвитку КЗ «Новопокровський  заклад дошкільної освіти (ясла-садок)» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області

Підстава для розробки програми

Необхідність удосконалення змісту діяльності закладу освіти у зв’язку із зміною соціально-політичних умов (військовий стан, дистанційне навчання)

Нормативно-правова база

Конституція України;  Закони України: - «Про освіту», - «Про дошкільну освіту». - «Про охорону дитинства»; - «Про захист персональних даних».   Накази Міністерства освіти і науки України: - від 13.09. 2010 № 868 «Про виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 785»; - від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти».

Розробники Програми

КЗ «Новопокровський  заклад дошкільної освіти (ясла-садок)» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області

Авторський колектив

Директор ЗДО – Головач М.Ю.

Практичний психолог -  Рало Ю.В.

Учасники програми

 

Трудовий колектив закладу дошкільної освіти (ясла-садок), заклади освіти громади, медичні установи, засоби масової інформації, громадські організації та сім’ї вихованців закладу.

Мета

Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить потреби дітей у якісній освіті та потреби педагогів у розвитку власної професійної компетентності

Завдання

- створити умови для формування здоров’я збережувального середовища в навчальному закладі;

- здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;

-  забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

- удосконалити зміст науково-методичної роботи;

- розвиток профільного спрямування закладу;

- створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

- оптимізувати роботу з батьками та громадськістю.

Терміни реалізації

2024 – 2028 роки

Структура Програми

Вступ

1. Паспорт Програми.

2. SWOT- аналіз

3. Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку  Новопокровського ЗДО.

4. Проекти з реалізації завдань Програми

Ресурсне забезпечення

Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів з метою удосконалення матеріально-технічної та методичної бази закладу; підвищення ефективності надання освітніх послуг, формування іміджу закладу.

Загальні характеристики   Новопокровського закладу дошкільної освіти

 

 

Заклад розташовано в центрі селища Новопокровка Чугуївського району Харківської області (вул. В.Вєсіча, буд. 13)

Загальна площа земельної ділянки 0.9 га.

Проектна потужність ЗДО 105 дітей, кількість вихованців  – 109 дітей.

Штатний розпис відповідає вимогам Типових штатних нормативів   дошкільних навчальних закладів.

Кількість працівників педагогічних 15, обслуговуючого персоналу 12.

Основні етапи реалізації Програми

 

І етап організаційно-мобілізаційний – січень-травень 2024 р.:

- діагностика наявних та виявлення альтернативних ресурсів (людських, матеріально-технічних, фінансових), пошук умов для реалізації та виконання Програми.

II етап реалізації програми - 2024-2028 рр.

Практична реалізація інноваційних проектів програми; організація моніторингового спостереження за результатами; координація дій.

III етап аналітико-прогнозуючий – січень-серпень 2028 р.

Аналіз результатів впровадження Програми розвитку закладу; визначення перспектив подальшої життєдіяльності закладу.

Проекти з реалізації Програми розвитку Новопокровського закладу дошкільної освіти (ясла-садок

 

І. Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

II.Проект «Кадри»

III. Проект «Науково-методичне середовище»

I V. Проект «Науково-методичне середовище»

V. Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу»

VI. Проект «Дошкільний заклад – сім’я»

VІІ.Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»

Очікувані результати

Основними результатами програми розвитку Новопокровського закладу дошкільної освіти будуть системні позитивні зміни в його діяльності, зокрема:

- створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;

- сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;

 -підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

 -сформований морально-духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;

-в дітей сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;

- раціонально використовуватимуться освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;

- створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної, практичної  та психологічної підготовки педагогічних кадрів;

- буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;

- буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;

- буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.

Контроль, корекція й оцінювання програми

Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти

 

Процес SWOTаналізу на основі діяльності Новопокровського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) формувався за допомогою блоків питань (напрямків діяльності)

Таблиця 1

 

 

2. SWOT–аналіз діяльності Новопокровського закладу дошкільної освіти

 

Напрямок діяльності

 

Сильні сторони

(Потенційні внутрішні переваги)

 

Слабкі сторони

(Потенційні внутрішні недоліки)

Організація освітнього процесу

1.Чітке планування освітнього процесу.

2. Широке впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу. 70 % педпрацівників володіють комп’ютером. 3.Належний розвиток, навчання, виховання дітей дошкільного віку, підготовка до навчання в школі

4. Належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу.

5.Гнучкість, диференціація педагогічного процесу .

6.Підвищується показник власних напрацювань колективу.

7.Впровадження в практику роботи інновацій.

1. Невідповідність матеріально-технічної бази сучасним стандартам.

2.Малий розмір кабінету психолога ; відсутність фізкультурної зали, кабінету для логопеда, ресурсної кімнати

3. Відсутність мультимедійного обладнання для проведення освітнього процесу.

Кадрова політика, управління персоналом

1.Ефективний менеджмент, перевага демократичного стилю управління.

2.Належний рівень професійної компетентності персоналу.

3.Моральна і психологічна згуртованість колективу.

4. Чіткість в розподілі та якісне виконання обов’язків.

1. Невисокий відсоток  (16%) педагогів які мають профільну вищу освіту.

2. Недостатнє бажання педагогів закладу друкувати свої надбання на сторінках періодичних видань.

Маркетинг

1.      Позитивний імідж дошкільного закладу в громаді.

2.      Висвітлення інформації про діяльність дошкільного закладу на веб-сайті дошкільного закладу, на сторінці у соціальній мережі Фейсбук.

3.      Участь закладу в інтернет конкурсах.

1. Не всі педагоги мають комп’ютерну техніку для підготовки та проведення занять.

Інновації

1. Активне використання та впровадження педагогами  інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес.

 2. Систематичне використання в роботі з дітьми інноваційних технологій спрямованих на розвиток логіко-математичного мислення).

3. Впровадження в роботу з дітьми мультимедійного обладнання під час організації музичних занять.

1. Недосконала система саморозвитку педагогів

2. Недостатність фінансування для більш широкого впровадження та використання інноваційних технологій, альтернативних методик

Фінансування

1.Стабільність бюджетного фінансування.

1.Недостатність коштів на незахищених статтях.

Матеріально-технічне забезпечення

1. Оновлення розвивального середовища в ЗДО.

2. Ремонтні роботи в котельні (ремонт та обслуговування котлів фахівцем).

3. Поповнення групових кімнат сучасними меблями.

4. Косметичний ремонт в приміщеннях закладу.

5. Ремонтні роботи ганків.

6. Ремонтні роботи з метою унеможливлення протікання даху будівлі закладу та сараїв.

7. Заміна сантехники.

8. Фарбування металевих конструкцій на дитячих майданчиках.

9. Ремонтні роботи огорожі, баку для сміття, пожежних драбин.

10. Облаштування пожежного щита.

11. Заміна частини дерев’яних вінок на металопластикові, зроблені відкоси зовнішні та внутрішні.

1. Необхідне облаштування укриття.

2. Недостатнє забезпечення  комп’ютерною технікою,

3. Недостатня кількість вогнегасників.

4. Дерев’яні вікна частково потребують заміни на енергозберігаючі.

5. Сходовий майданчик потребує заміни пластику на стінах.

6. Система водопроводу та опалення в аварійному стані, потребують капітального ремонту.

7. Вхідні двері потребують ремонту, деякі заміни.

8. Фасад потребує утеплення.

9. Харчоблок потребує обладнання відповідно до вимог НАССР.

10. Пральня потребує заміни вхідної двері, вікон та капітального ремонту.

11. Пісочниці потребують ремонту, необхідне встановлення огорож між майданчиками.

12. Необхідно продовжити заміну освітлювальних приладів на енергозберігаючі.

 

3.    Мета, завдання, принципи роботи та пріоритетний напрямок розвитку Новопокровського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

 

Виходячи з SWOT –аналізу діяльності Новопокровського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) ми визначили мету Програми:

Створити сучасний освітній простір у закладі, що забезпечить якісну освіту дітям та розвиток власної професійної компетентності педагогам.

Завдання програми:

       забезпечити якісне управління освітнім процесом та системне підвищення якості дошкільної освіти на інноваційній основі;

       створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в  закладі освіти;

       створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

       здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника;

       удосконалити зміст науково-методичної роботи;

       налагоджувати ефективну комунікацію учасників освітнього процесу, оптимізувати роботу з батьками та громадськістю;

       розвиток профільного спрямування закладу;

       створити оптимальні організаційно-педагогічні, санітарно-гігієнічні навчально-методичні і матеріально-технічні умови для сталого функціонування ЗДО;

Напрями діяльності ЗДО:

Діяльність дошкільного закладу спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу безпечного, розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою.

Напрями діяльності ЗДО:

       реалізація державної політики в галузі освіти;

       забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей;

       розвиток творчих здібностей дітей;

       формування умінь та навичок для навчання в школі, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, потреби і вміння самовдосконалення, формування громадянської позиції, власної гідності, відповідальності за свої дії;

       оновлення змісту, форм і методів виховання і навчання відповідно до вікових особливостей дітей;

       надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, зокрема й з особливими потребами, їхнім батькам.

Принципи роботи за Програмою:

       нормативності (у роботі керуватися основними законодавчими та нормативними документами);

       динамічності (передбачає оперативне реагування на зміни в освітньому середовищі);

       комплексності (передбачає рівноцінну реалізацію усіх завдань, які стоять перед дошкільним закладом);

       колективної та особистісної відповідальності за процес і результати діяльності дошкільного закладу;

       рефлексії (на раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, на емоційному – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу в колективі).

Умови реалізації програми:

       Запровадження нових педагогічних та управлінських технологій.

       Система постійного відстеження якості надання освітніх послуг.

       Організаційне та функціональне оновлення діяльності методичної служби.

Очікувані результати:

       будуть створені соціально сприятливі умови для здобуття дошкільної освіти;

       буде сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;

       буде сформований морально-духовний розвиток дитини,ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, відповідально самовизначатися, проявляти свій потенціал;

       в дітей будуть сформовані вміння та навички, необхідні для продовження освіти в школі;

       будуть раціонально використовуватися освітні інновації, ідеї передового досвіду та розроблятимуться власні педагогічні технології, що сприятимуть підвищенню якості освітнього процесу;

       будуть створені сприятливі умови для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;

       буде покращена матеріально-технічна база дошкільного закладу;

       буде висока результативність надання додаткових освітніх послуг;

       буде забезпечена активна участь громадськості, батьків до формування освітньої політики закладу.

 

 

 

 

 

 

4. Проекти з реалізації завдань Програми

 

І Проект «Здоров’язбережувальне середовище»

Мета проекту – залучення дітей до здорового способу життя в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.

Завдання:

       створити умови для формування здоров’язбережувального середовища в навчальному закладі;

       зміцнювати й загартовувати організм дитини;

       сприяти розвитку фізичних якостей;

       поповнити матеріальну базу для роботи з фізичного виховання.

Пріоритети:

-  здоров’я дітей

-  загартовуючі заходи

-  оптимальний руховий режим

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансування

1.

Впроваджувати в практику роботи нетрадиційні методи, альтернативні технології, освітні програми щодо формування здорового способу життя дошкільників.

2024-2028

Директор, вихователь- методист, вихователі

Не потребує

2.

Впроваджувати в практику роботи ЗДО оздоровчих технологій.

Постійно

Вихователь - методист, педагоги

Не потребує

3.

Забезпечувати педагогів методичною підтримкою з окресленої проблеми.

Постійно

Директор, вихователь- методист

Не потребує

4.

Систематично здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей.

Постійно

Директор, вихователь- методист, старша медична сестра

Не потребує

5.

Організувати проведення з педагогами соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних майстер-класів та тренінгів з метою удосконалення здоров’язберігаючого середовища в ЗДО та в родинах вихованців

2024-2028

Вихователь- методист психолог

Не потребує

6.

Запровадити комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час освітнього процесу

2024-2028

Директор

Не потребує

7.

Контролювати відповідність до санітарно-гігієнічних вимог і норм групових приміщеннь, території ЗДО, спортивного майданчика, приміщення харчоблоку

Постійно

Директор, старша медична сестра

Не потребує

8.

Проводити моніторингові спостереження з питань мотиваційного ставлення педагогів до свого здоров'я та здоров'я дітей.

Щорічно

Директор, вихователь- методист

Не потребує

10.

Висвітлювати питання формування здорового способу життя на сайті Новопокровського ЗДО (ясла-садок) та на сторінці закладу у Фейсбуці

Щорічно

Директор, вихователь- методист

Не потребує

11.

Поповнити спортивне обладнання для занять з фізкультури. Забезпечувати косметичний ремонт спортивного майданчика та поповнити його спортивним обладнанням.

2024-2028

Директор

Спонсорські кошти

 

 

Очікувані результати:

       покращення рівня фізичної підготовленості дітей дошкільного віку;

       підвищення якісних показників здоров'я дітей дошкільного віку;

       оптимальний рівень сформованості в дітей та педагогів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;

       поповнення спортивного інвентарю для проведення занять з фізкультури;

       поповнення фізкультурного обладнання як в групових кімнатах так і на ігрових майданчиках.

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Проект «Кадри»

Мета проекту – забезпечення умов для розкриття творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб’єктів освітнього процесу.

Завдання:

       створити умови для саморозвитку і самореалізації працівників ЗДО;

       удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення кваліфікації;

       підвищувати якість та ефективність освітнього процесу через активне впровадження в практику роботи комп’ютерних технологій.

Пріоритети:

-  якісне управління освітнім процесом;

-  ефективність навчально-виховної роботи;

-  підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст роботи

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансування (у тис.грн.)

1

Моніторинг якості професійної діяльності педагогів ЗДО (введення діагностичних карт, тестування)

з 2024

Директор, вихователь - методист

Не потребує

2

Відповідно до освітніх потреб ЗДО забезпечувати проходження курсів підвищення кваліфікації.

2024-2028

Директор, вихователь - методист

Не потребує

3

Сприяти забезпеченню дошкільного закладу кадрами з фаховою освітою.

2024-2028

Директор

Не потребує

4

Укомплектувати дошкільний заклад необхідною комп'ютерною технікою.

До 2028 року

Директор, вихователь - методист

Залучені кошти, допомога меценатів.

5

Проводити атестацію педагогів, як форму виявлення рівня кваліфікації, що спонукають до професійного вдосконалення.

2024 - 2028

Директор, вихователь-методист

Не потребує

6

Спонукати педагогів до отримання повної  вищої профільної освіти.

2024- 2028

Директор

 

7.

Впровадження ІКТ технологій в роботу педагогів.

2024- 2028

Директор, вихователь-методист

Не потребує

 

Очікувані результати:

       Високий професійний рівень педагогічних працівників.

       100% оволодіння педагогами технологіями ІКТ, використання Інтернет ресурсів в професійній діяльності.

       Достатня мотивація праці.

       Позитивні зміни у якісному складі педагогічних кадрів.

       Удосконалення знань про інноваційні методики та технології.

       Відсутність яскравих проявів професійного вигорання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Проект «Науково-методичне середовище»

Мета проекту – створити сучасний науково-методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити педагогів у їхньому фаховому розвитку.

Завдання:

       забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;

       створити інформаційно-розвивальне середовище в закладі, що забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови для їх дистанційного навчання;

       удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації кращого педагогічного досвіду.

Пріоритети:

       ефективність науково-методичної роботи;

       самоосвіта – індивідуальна робота кожного педагога;

       участь кожного педагогічного працівника у методичній роботі та науково-методичній діяльності.

Заходи з реалізації проекту:

№ п\п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікування фінансування (тис.грн.)

1.

Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогічних кадрів.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

2.

Реалізовувати науково-методичну проблему зазначену у річному плані роботи ЗДО

2024-2028

Директор, вихователь-методист, педагоги

Не потребує

3.

Своєчасно надавати різноманітні інформаційні послуги та консультації.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

4.

Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

5.

Забезпечувати роботу науково-практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них.

2024-2028

Директор, вихователь-методист

 

6.

Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу, матеріали висвітлювати в засобах масової інформації.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

7.

Забезпечити змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів.

2024-2028

Директор, вихователь-методист

Не потребує

8.

Забезпечити умови для ефективної роботи методичних об’єднань і творчих груп педагогів навчального закладу.

2024-2028

Директор, вихователь-методист

Не потребує

9.

Брати участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності.

Постійно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

10.

Створити та постійно поповнювати електронний банк матеріалів передового педагогічного досвіду педагогів закладу.

2024-2028

Директор, вихователь-методист

Не потребує

 

Очікувані результати:

       покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;

       поширення кращого передового педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу.

 

 

 

 

IV Проект «Виховання і розвиток особистості дитини»

Мета проекту – забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психологічних та фізичних особливостей.

Завдання:

       створити належні умови для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

       підвищити ефективність ігрової діяльності та пізнавально-гуманітарної роботи;

       здійснювати особистісно-орієнтованого підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

       надавати кваліфіковану допомогу дитині у формуванні вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;

       створити оновлене матеріально-технічне забезпечення закладу відповідно до вимог часу;

       надавати якісні додаткові освітні послуги (пізнавальний, художній розвиток, предметно-практична діяльність).

Пріоритети:

       інтелектуально-пізнавальний, соціально-моральний, мовленнєвий, художньо-естетичний розвиток дошкільника.

Заходи з реалізації проекту:

Зміст роботи

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансування (у тис.грн.)

Інтелектуально-пізнавальний розвиток

1.

Поповнювати розвивальне предметне середовище в групових кімнатах згідно з Типовим переліком обов’язкового обладнання.

По мірі необхідності

Педагоги

Спонсорські кошти

2.

Продовжити практику проведення в ЗДО свят та розваг народознавчого спрямування.

Щорічно

Вихователь-методист, педагоги

 

3.

Впроваджувати нові форми, методи та засоби роботи для підвищення пізнавальної активності дітей.

Постійно

Педагоги

Не потребує

4.

Використовувати ІКТ у роботі з дітьми дошкільного віку

Постійно

Педагоги

 

5.

Розробити відеопрезентації, презентації пізнавального характеру відповідно до блочно-тематичного планування

2024-2028

Вихователь-методист, педагоги

 

Соціально-моральний розвиток

 

1.

Розробити  картотеку інтегрованих занять для дітей, спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції

2024-2028

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

2.

Розробити дидактичне забезпечення інтегрованих занять спрямованих на розвиток родинно-побутової та соціально-комунікативної компетенції

2024-2028

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

3.

Удосконалювати роботу з формування у дошкільників правової культури.

2024-2028

Вихователь-методист

Не потребує

Мовленнєвий розвиток

1.

Розробити систему роботи з навчання дітей розповіданню за сюжетними картинами.

2024-2028

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

2.

Продовжувати впроваджувати в практику роботи з дітьми прийоми мнемотехніки

2024-2028

Педагоги

Не потребує

3.

Поповнити групові осередки портретами видатних письменників, поетів, художників України

2024

Директор, вихователь-методист

Не потребує

Художньо-естетичний розвиток

1.

Продовжувати використовувати на заняттях з образотворчої діяльності нетрадиційні техніки зображувальної діяльності.

2024-2028

Педагоги

забезпечення матеріалом -батьки

2.

Активізувати роботу з ознайомлення дітей із предметами народного декоративно-ужиткового мистецтва.

2024

Педагоги

Не потребує

3.

Оформляти тематичні виставки робіт дітей та батьків.

Постійно

Вихователь-методист, педагоги

Не потребує

4.

Поповнити костюмерну дошкільного закладу новими костюмами для ігор-драматизацій, театральні куточки в групах новими видами театрів.

2024-2028

Директор

Спонсорські кошти

 

Очікувані результати:

       розвиток інтелектуальної сфери дошкільників як інтегрованого психічного явища, яке включає ряд пізнавальних процесів;

       інтенсифікація сенсорного, математичного, мовленнєвого, естетичного, соціального розвитку дітей;

       висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності;

       розвиток мовленнєвої, предметно-практичної  компетенції.

 

 

 

 

 

V Проект «Соціально-психологічний супровід освітнього процесу»

Мета проекту: повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я шляхом здійснення психологічної експертизи і діагностики, соціально-психологічної корекції, профілактики, соціальної реабілітації, психологічної просвіти всіх учасників освітнього процесу.

Завдання:

       підвищити ефективність діяльності практичного психолога шляхом використання соціально-педагогічних та психологічних технологій;

       забезпечити якісний психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;

       орієнтувати роботу практичного психолога на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.

Пріоритети:

       побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;

       розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.

Заходи з реалізації проекту:

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансу­вання (у тис.грн.)

1

Забезпечення кабінету практичного психолога обладнанням для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

2024-2028

Директор

Спонсорські внески

2

Запровадження системного проведення соціально-педагогічних та психологічних досліджень щодо актуальних питань розвитку вихованців на різних вікових етапах та виявлення найбільш болючих проблем навчання і виховання

Постійно

Практичний психолог

Не потребує

3

Проведення діагностики готовності дітей до шкільного навчання

щорічно

Практичний психолог

Не потребує

4

Використання прийому випереджувального навчання при підготовці дітей до школи

2024-2028

Практичний психолог, педагоги

Не потребує

5

Використання нетрадиційних форм роботи (казкотерапія, сендплей) під час адаптаційного періоду дітей в ЗДО

постійно

Практичний психолог

Не потребує

6

Проведення циклу тренінгових занять для колективу дошкільного закладу «Емоційне благополуччя учасників освітнього процесу»

постійно

Практичний психолог

Не потребує

7

Проведення циклу тематичних семінарів «Формування сучасного іміджу сучасного педагога»

2024-2028

Практичний психолог

Не потребує

 

Очікувані результати:

       створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини;

       набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу;

       неконфліктна адаптація учасників освітньо-виховного процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров'я;

       соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій.



 

VI Проект «Дошкільний заклад – сім’я»

Мета проекту – підвищити авторитет і роль сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку, формувати сучасну педагогічну культуру батьків.

Завдання:

       забезпечити участь батьків у формуванні освітньої політики ЗДО;

       підвищувати рівень професійної компетентності педагогічних працівників із питань організації взаємодії закладу і сім’ї;

       підвищувати рівень педагогічної культури батьків;

       реалізовувати навчальну роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально орієнтованої моделі спілкування у тріалі «педагог – дитина – батьки».

 

Пріоритети:

       піднесення на якісно новий рівень роботи педагогічного колективу дошкільного закладу з батьками вихованців

 

№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

Очікуване фінансування (у тис.грн.)

1

Надання додаткових освітніх послуг з пізнавальної, художньо-естетичної та предметно-практичної діяльності.

2024-2028

Директор, педагоги

Не потребує

2

Батьківська конференція «Готовність сім’ї та дитини до навчання в школі»

2024

Директор, вихователь-методист

Не потребує

3

Діяльність консультативного центру для батьків

Протягом року

Вихователь- методист, педагоги

Не потребує

4

Залучення батьків до ремонту пісочниць, встановлення огорож між майданчиками.

Щорічно

Директор

Спонсорські кошти

5.

Проведення конкурсів, виставок

Щорічно

Директор, вихователь-методист

Не потребує

6.

Робота родинної майстерні

Постійно

вихователі

 

7.

Проведення фестивалю «Гармонія руху»

Щорічно (листопад)

Директор, музкерівник

 

8.

Залучення батьків до участі в освітньому процесі, розвагах, святах

Протягом року

Педагоги ЗДО

Не потребує

9.

«Тато, мама й я – спортивна сім’я» родина спортивна розвага

Щорічно

педагоги, батьки

Не потребує

10

«Ефективне спілкування батьків з дітьми» психологічні тренінги

2024-2028

Директор, вихователь- методист, практичний психолог

Не потребує

11.

Пропаганда кращого досвіду сімейного виховання засобами інформаційних ресурсів.

2024-2028

Директор, вихователь- методист

Не потребує

12.

Проведення розваги присвячену Дню козацтва «Посвята в козачата»

Щорічно

музичний керівник, педагоги, батьки

 

Очікувані результати:

       піднесена на якісно новий рівень робота педагогічного колективу з батьками вихованців;

       належний рівень педагогічної культури батьків;

       зорієнтованість батьків на виховання і розвиток дитини;

       наявність доброзичливої атмосфери між працівниками ЗДО і батьками.

 

 

VІІ. Проект  «Матеріально-технічне забезпечення»

Мета проекту: забезпечення в  закладі дошкільної освіти належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.

Завдання проекту:

       забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та пожежних вимог безпечні умови для життєдіяльності в закладі;

       провести комплекс енергозберігаючих заходів;

       поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу дошкільної освіти;

       створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу.

 

Пріоритети проекту: здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази ЗДО з урахуванням нормативних вимог.

з/п

Зміст заходу

Термін

виконання

Відповідальний

1.

Проводити технічний аналіз стану приміщення  закладу з метою встановлення реального становища та визначення необхідності проведення ремонтних робіт

Щороку

Директор, Завгосп

2.

Капітальний ремонт системи водопроводу та опалення.

2024-2028 р.р.

Директор ЗДО

3.

Облаштування укриття відповідно до вимог.

2024-2025

Директор

4.

Провести ремонт коридору на сходовому майданчику

2024 р.

Директор, завгосп

5.

Заміна дерев’яних вікон на енергозберігаючі металопластикові.

2024-2028 р.р

Директор, завгосп

6.

Поточний ремонт вхідних дверей,  провести заміну дерев’яних  вхідних дверей.

2024-2028 р.р.

Директор, завгосп

7.

Проводити оновлення технологічного обладнання  харчоблоку відповідно до вимог НАССР.

2024-2028рр.

Директор, завгосп

8.

Провести   утеплення фасаду будівлі закладу

2024-2028 р.

Директор ЗДО

9.

Провести капітальний ремонт пральні з заміною вхідної двері та вікон, встановлення бойлеру

2024-2028 рр.

Директор ЗДО

10.

Забезпечити достатньою кількістю вогнегасників.

2024

Директор ЗДО

11.

Продовжити заміну освітлювальних приладів на енергозберігаючі

2024-2028 рр

Завгосп

 

Очікувальні результати: 

       відповідність приміщень та території Новопокровського ЗДО сучасним санітарно-гігієнічним, інженерно-технічним та пожежним вимогам умов навчання та життєдіяльності;

       оновлення матеріально-технічної бази ЗДО.

 

 

Каталог детсадов Украины

Детский сад

Новопокровка