В умовах воєнного стану педагоги ЗДО спрямовує свою діяльність на розв’язання першочергових завдань, зокрема:
- налагоджують ефективну комунікацію учасників освітнього процесу;
- відновлюють освітній процес для всіх дітей;
- зараховують до закладу дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;
- створюють у закладі безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу;
- створюють умови для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами;
- надають педагогічну підтримку дітям раннього та дошкільного віку, зокрема й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;
- здійснюють інформаційну підтримку та психологічний супровід учасників освітнього процесу;
- співпрацюють з інклюзивними ресурсними центрами;
- застосовують інструменти управлінської діяльності, щоб розв’язувати надзвичайні ситуації.
Організація комунікації
В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими та спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Для цього слід віддавати перевагу системам комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку.
Під час організації комунікації учасників освітнього процесу працівники ЗДО мають:
- сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;
- створювати безпечний соціально-освітній простір;
- адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;
- добирати форми та методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;
- володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;
- володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;
- налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.
Технологічні аспекти організації комунікації
ЗДО за допомогою сайту організовує взаємодію всіх учасників освітнього процесу й створює віртуальну бібліотеку - своєрідний банк освітніх ресурсів. Постійно оновлюється й поповнюється інформаційне наповнення сайту й використовування ресурси онлайн-освіти, щоб залучити тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.
Під час організації комунікації з учасниками освітнього процесу заклад орієнтується на реалізацію завдань:
- забезпечувати необхідною інформацією сім’ї, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання;
- сприяти тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в ЗДО в зарубіжних країнах на період воєнних дій;
- організовувати індивідуальні консультації з фахівцями (практичними психологами, медичними працівниками, тощо), щоб підтримати дітей та їхніх батьків у кризовому стані — в умовах евакуації, під час перебування в бомбосховищах, у медичних закладах, при перетинанні кордону тощо.
З 24 лютого, з початком військових дій на Україні, адміністрація закладу та вихователі активно використовують соціальні мережі для спілкування з батьками вихованців.
Підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу дають змогу:
• завдання й рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їхнього віку, розміщені на сайті ЗДО та на сторінці закладу на Фейсбуці;
• групи в месенджері Viber з батьками, вихователями, практичним психологам тощо;
• електронні платформи GoogleMeet, Google Classroom тощо.
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році в ЗДО використовуються інноваційні педагогічні технології
Назва групи (вікова група) |
Інноваційна технологія |
Автор(и) технології |
Група раннього віку №1 Проскурніна І.В. |
Сенсорне виховання дітей раннього віку у педагогічній спадщині Марії Монтессорі |
Педагогіка М. Монтессорі ("Будинок вільної дитини”) Автор – Монтессорі М. |
ІІ молодша група №2 Серікова Л.О. |
Казкова фізкультура по М.М.Єфименко
|
Автор М.Єфименко
|
ІІ молодша група №3 Торохтій З.В.
Древаль О.М. |
Пісочна терапія «сендплей» як метод позитивного впливу на розвиток дитини
Розвиток творчих здібностей дітей та особистостісний розвиток дитини засобами взаємодії різних видів мистецтв |
"Чудеса на піску" (Т.М.Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва)
Л.Шульга Нетрадиційні техніки художньо-продуктивної діяльності |
Старша група №5 Шитєєва Л.І.
Смик Л.І. |
Казкотерапія як інноваційна здоров1язбережувальна технологія у просторі сучасного ЗДО
Національно – патріотичного виховання в українському дитячому садочку |
Впровадження технології Л.Фесюкової
Концепція Софії Русової ("Український дитячий садок”). |
Середня група №4 Марюхненко Н.Є.
Романцова М.І. |
Впровадження інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу роботу з дошкільниками
Артпедагогіка як засіб розвитку творчих здібностей у дітей переддошкільного віку |
М.Єфименко Казкова фізкультура
Т.Б.Паршина Використання арттерапевтичних засобів в роботі з дошкільнятами
|
Старша група №6 Пузікова Н.М.
Максименко Л.А. |
Мнемотехника, як засіб засвоєння нової інформації дітьми дошкільного віку
Мнемотехника, як засіб засвоєння нової інформації дітьми дошкільного віку |
Болишова Т.В.Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки
Болишова Т.В. Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки |
Відкриті покази різних видів діяльності
№з/п |
Назва заходу |
Термін |
Відповідальний |
Відмітка про виконання |
|
Колективні перегляди організації освітньої діяльності (фізичний розвиток) в різних вікових групах |
листопад |
вихователі |
|
1. |
Нетрадиційна техніка малювання «Осінні дерева» |
вересень |
Вихователь Романцова М.І. |
|
2. |
Інтегроване заняття з екологічного виховання |
лютий |
вихователь Серікова Л.О.
|
|
3. |
Подорож до країни Казок |
жовтень |
вихователь Шитєєва Л.І. |
|
4. |
Інтегроване заняття «Подорож до Піскової країни» |
грудень |
вихователь Торохтій З.В. |
|
5. |
Подорож у королівство води (властивості води) |
листопад |
Вихователь Проскурніна І.В. |
|
6. |
«Україна – моя Батьківщина» |
січень |
вихователь Смик Л.І. |
|
7. |
Конспект дидактичної гри для дітей старшої групи «Для чого людині руки» |
грудень |
вихователь Пузікова Н.М. |
|
8. |
Заняття з фізичного розвитку з дітьми середньої групи «Чарівна Фізкультура» |
квітень |
вихователь Марюхненко Н.Є. |
|
9. |
Заняття з художньо-продуктивної діяльності з використанням нетрадиційної техніки аплікації (паперопластика) на тему «Яблунька» |
жовтень |
Древаль О.М.
|
|
10. |
Заняття з використанням мнемотехніки в старшій групі «Осінні розваги» |
листопад |
Максименко Л.А. |
|