Навчальний процес в ЗДО

В умовах воєнного стану педагоги ЗДО спрямовує свою діяльність на розв’язання першочергових завдань, зокрема:

-          налагоджують ефективну комунікацію учасників освітнього процесу;

-          відновлюють освітній процес для всіх дітей;

-          зараховують до закладу дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;

-          створюють у закладі безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу;

-          створюють умови для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами;

-          надають педагогічну підтримку дітям раннього та дошкільного віку, зокрема й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;

-          здійснюють інформаційну підтримку та психологічний супровід учасників освітнього процесу;

-          співпрацюють з інклюзивними ресурсними центрами;

-          застосовують інструменти управлінської діяльності, щоб розв’язувати надзвичайні ситуації.

Організація комунікації

В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими та спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Для цього слід віддавати перевагу системам комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку.

Під час організації комунікації учасників освітнього процесу працівники ЗДО мають:

-          сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;

-          створювати безпечний соціально-освітній простір;

-          адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;

-          добирати форми та методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;

-          володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

-          володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;

-          налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.

Технологічні аспекти організації комунікації

ЗДО за допомогою сайту  організовує взаємодію всіх учасників освітнього процесу й створює віртуальну бібліотеку - своєрідний банк освітніх ресурсів. Постійно оновлюється й поповнюється інформаційне наповнення сайту й використовування ресурси онлайн-освіти, щоб залучити тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.

Під час організації комунікації з учасниками освітнього процесу заклад орієнтується на реалізацію завдань:

-          забезпечувати необхідною інформацією сім’ї, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання;

-          сприяти тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в ЗДО в зарубіжних країнах на період воєнних дій;

-          організовувати індивідуальні консультації з фахівцями (практичними психологами, медичними працівниками, тощо), щоб підтримати дітей та їхніх батьків у кризовому стані — в умовах евакуації, під час перебування в бомбосховищах, у медичних закладах, при перетинанні кордону тощо.

З 24 лютого, з початком військових дій на Україні, адміністрація закладу та вихователі активно використовують соціальні мережі для спілкування з батьками вихованців.

Підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу дають змогу:

• завдання й рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їхнього віку, розміщені на сайті ЗДО та на сторінці закладу на Фейсбуці;

• групи в месенджері Viber з батьками, вихователями, практичним психологам тощо;

 

• електронні платформи GoogleMeet, Google Classroom тощо.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році в ЗДО використовуються інноваційні педагогічні технології

 

Назва групи (вікова група)

Інноваційна технологія

Автор(и) технології

 Група раннього віку №1

Проскурніна І.В.

Сенсорне виховання дітей раннього віку у педагогічній спадщині Марії Монтессорі

Педагогіка М. Монтессорі ("Будинок вільної дитини”)

Автор – Монтессорі М. 

ІІ молодша група №2

Серікова Л.О.

Казкова фізкультура по М.М.Єфименко

 

Автор М.Єфименко

 

ІІ молодша група №3

Торохтій З.В.

 

 

Древаль О.М.

Пісочна терапія «сендплей» як метод позитивного впливу на розвиток дитини

 

Розвиток творчих здібностей дітей та особистостісний розвиток дитини засобами взаємодії різних видів мистецтв

"Чудеса на піску" (Т.М.Грабенко, Т.Д.Зінкевич-Євстигнєєва)

 

 

 

Л.Шульга

Нетрадиційні техніки художньо-продуктивної діяльності

Старша група №5

Шитєєва Л.І.

 

Смик Л.І.

Казкотерапія як інноваційна здоров1язбережувальна технологія у просторі сучасного ЗДО

 

Національно – патріотичного виховання в українському дитячому садочку

Впровадження технології Л.Фесюкової

 

 

 

 

 

Концепція Софії Русової ("Український дитячий садок”).
 

Середня група №4

Марюхненко Н.Є.

 

 

 

Романцова М.І.

Впровадження інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу роботу з дошкільниками

 

Артпедагогіка  як засіб розвитку творчих здібностей у дітей переддошкільного віку

М.Єфименко

Казкова фізкультура

 

 

Т.Б.Паршина

Використання арттерапевтичних засобів в роботі з дошкільнятами

 

Старша група №6

Пузікова Н.М.

 

 

 

Максименко Л.А.

Мнемотехника, як засіб засвоєння нової інформації дітьми дошкільного віку

 

 

Мнемотехника, як засіб засвоєння нової інформації дітьми дошкільного віку

Болишова Т.В.

Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки

 

Болишова Т.В.

Вчимося по казці. Розвиток мислення дошкільників за допомогою мнемотехніки

Відкриті покази різних видів діяльності

 

 

№з/п

Назва заходу

Термін

Відповідальний

Відмітка про виконання

 

Колективні перегляди

організації освітньої діяльності

(фізичний розвиток)

в різних вікових групах

листопад

вихователі

 

1.

Нетрадиційна техніка малювання «Осінні дерева»

вересень

Вихователь Романцова М.І.

 

2.

Інтегроване заняття з екологічного виховання

лютий

вихователь

Серікова Л.О.

 

 

3.

Подорож до країни Казок

жовтень

вихователь Шитєєва Л.І.

 

4.

Інтегроване заняття «Подорож до Піскової країни»

грудень

вихователь

Торохтій З.В.

 

5.

Подорож у королівство води (властивості води)

листопад

Вихователь

Проскурніна І.В.

 

6.

«Україна – моя Батьківщина»

січень

вихователь

Смик Л.І.

 

7.

Конспект дидактичної гри для дітей старшої групи «Для чого людині руки»

грудень

вихователь

Пузікова Н.М.

 

8.

Заняття з фізичного розвитку з дітьми середньої групи «Чарівна Фізкультура»

квітень

вихователь Марюхненко Н.Є.

 

9.

Заняття з художньо-продуктивної діяльності з використанням нетрадиційної техніки аплікації (паперопластика) на тему «Яблунька»

жовтень

Древаль О.М.

 

 

10.

Заняття з використанням мнемотехніки в старшій групі «Осінні розваги»

листопад

Максименко Л.А.

 

Каталог детсадов Украины

Детский сад

Новопокровка