ПРО ПІДСУМКИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ У 2022-2023 Н.Р.

НОВОПОКРОВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЕЛ - САДКА) НОВОПОКРОВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ЧУГУЇВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про освіту», розділу V Закону України «Про дошкільну освіту», з метою реалізації державної політики в системі освіти, Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти, з метою сприяння розвиткові наукової ті інноваційної діяльності у ЗДО, забезпечення інформаційно-комунікативних зв’язків, рівномірного запровадження контролю й моніторингового дослідження, організаційного та функціонального оновлення діяльності методичної служби в ЗДО було проведено аналіз методичної роботи з педагогами у 2022/2023н.р.

Методична робота була організована згідно з Положенням про методичну роботу та відповідно до нормативних документів, які визначають напрямки розвитку освіти. Створено фонди нормативно-правових та інструктивно-методичних документів, поповнено інформаційно-методичну базу ЗДО новими навчально-методичними та навчально-наочними посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в ЗДО у 2022/2023 н.р

Робота методичної служби в ЗДО у 2022/2023 н.р. була спрямована на продовження працювати над створенням умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтеграції педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти.

В практику впроваджувалися наукові розробки і досвід науковців в межах впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

З 24 лютого, з початком військових дій на Україні, адміністрація закладу та вихователі активно використовують соціальні мережі для спілкування з батьками вихованців.

У 2022-2023  навчальному році  колектив спрямовував свою діяльність на розв’язання наступних завдань:

-          Посилити роботу з формування основ національної свідомості дошкільника шляхом розширення знань про Україну, її історію, культуру, природні багатства.

-          Продовжувати роботу по охороні життя, зміцненню здоров'я, фізичного розвитку дошкільника, створюючи емоційно-позитивний мікроклімат між усіма учасниками освітньо-виховного процесу, забезпечуючи належний медико-педагогічний контроль за фізкультурно-оздоровчими заходами.

-          Удосконалити організацію освітньої діяльності з дошкільниками, використовуючи мультисенсорний підхід через включення різних каналів сприйняття: «БАЧУ», «ЧУЮ», «ВІДЧУВАЮ», «ГРАЮ», «ТВОРЮ».

-          Поглибити роботу з формування художньо-естетичної компетентності дошкільників, впровадження сучасних технологій художньо-продуктивного циклу, активізацію творчого потенціалу педагогів та батьків, об’єднаних загальним спрямуванням по залученню дітей до образотворчого мистецтва.

 

           Всі завдання не було виконано, потребує особливої уваги та вдосконалення роботи з охорони життя, зміцненню здоров`я, фізичного розвитку дошкільника.

        З метою реалізації головних завдань адміністрацією закладу дошкільної освіти був переглянутий рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

               Протягом навчального року атестувалась вихователь Торохтій З.В. - відповідає займаній посаді, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та про відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист».

 

 

 

Вид діяльності

Планова кількість педагогів

Фактична

кількість

педагогів

 

%

1.

Курси підвищення кваліфікації

4

4

100

2.

Атестація

1

1

100

3.

Самоосвіта

16

16

100

4.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

16

16

100

          

            З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме: засідання педагогічної ради: «Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного закладу дошкільної освіти. Організаційна педрада», «Удосконалення організації освітньої діяльності з дошкільникамишляхом використання  мультисенсорного підходу через включення різних каналів сприйняття «БАЧУ», «ЧУЮ», «ВІДЧУВАЮ», «ГРАЮ», «ТВОРЮ», зберігаючи основний принцип міжпредметної інтеграції STREAM-освіти дітей дошкільного віку», «Формування естетичного ставлення у дошкільників до світу мистецтва засобами образотворчої діяльності», «Про підсумки роботи ЗДО за 2022/2023 навчальний рік». 

У термінах згідно з планом роботи ЗДО на 2022/2023 н.р. було проведено різноманітні колективні та індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами.                                                                            

         В закладі створені безпечні умови для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі протягом 5 років.

Регулярно вихователями проводилися бесіди з батьками з попередження дитячого травматизму. «Тижні безпеки дитини», заняття з надзвичайних ситуацій, ведеться постійна робота з дітьми за такими темами: «Пожежна безпека», «Один вдома», «Ростемо кмітливими», «ОБЖД». В рамках реалізації методичної теми були проведені консультації для педагогів та батьків, відкриті покази та взаємовідвідування занять, конкурси, виставки родинних та  дитячих робіт.

          Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

         Працівниками закладу  проводиться робота з дітьми селища. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селищі. Результати обліку звірено з даними селищної ради, на  підставі  списків складено  перспективну мережу  на 2022-2023н.р.

Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список,  розподілений за роками народження, який  щорічно оновлюється та доповнюється.

Своєчасно та систематично доводиться  інформація до мешканців селища з питань режиму роботи закладу та його функцій, організації роботи у вікових групах.

         Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.  Постійно  оновлюється база даних дітей та надається інформація до управління освіти. Дана інформація доводиться своєчасно та у повній мірі під час виробничих  нарад, батьківських зборів, на засіданнях батьківського комітету, бесідах та консультаціях до відома батьків і педагогів. Фінансово-матеріальне зміцнення відбулося за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних благодійних внесків юридичних та фізичних осіб.

          Методична робота має надавати працівникам закладу дошкільної освіти дієву допомогу з питань організації освітнього процесу в закладі, використовуючи   різноманітні форми методичної роботи з педагогічними кадрами (конференції,  семінари, семінари-практикуми, методичні об'єднання, тренінги, ділові ігри, конкурси, виставки, консультації, школи передового досвіду тощо).

Рекомендовано перейти на рівень довіри, взаєморозуміння, співробітництва з метою вивчення реального стану освітньої роботи й надання  своєчасної компетентної допомоги педагогічним колективам, підвищення фахової компетентності та професійної майстерності педагогів. Слід посилити роль педагогічної ради як колегіального органу управління, виносити на її розгляд та обговорення важливі питання матеріально-технічного, програмно-методичного, навчально-дидактичного, ігрового забезпечення освітнього процесу, його технологічності (оптимізації планування, системності й варіативності організації і змістового наповнення освітнього процесу, змін в організації дитячої життєдіяльності, запровадження тестових і діагностичних методик вивчення стану розвитку вихованців та ін.), організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу тощо. Потребує оптимізації й співпраця дошкільного закладу в управлінських питаннях із батьківськими комітетами, громадськими організаціями.

Ефективним засобом активізації творчого потенціалу педагогів, стимулом до їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення системи форм методичної роботи з кадрами має стати залучення вихователів, музичних керівників, психолога до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і батьками.

Упродовж всього навчального року активізувалась робота над підтриманням іміджу ЗДО: оновлено сайт закладу дошкільної освіти. На сайті постійно висвітлювались актуальні проблеми освітнього процесу, безпека життєдіяльності дітей дошкільного віку.

Окрім самоосвіти в закладі використовувались й інші форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: вивчення прогресивного педагогічного досвіду з актуальних проблем дошкільної освіти засобами Інтернет-ресурсів.

Педагоги за власним вибором працюють над певною методичною роботою. Теми для поглибленої роботи, обрані педагогами, є актуальними і сприяють забезпеченню якісно нових підходів до розвитку, навчання і виховання дитини дошкільного віку. Але поряд з досягненнями  в методичній роботі необхідно продовжувати працювати над створенням

 

предметно-просторового середовища, яке не відповідає багатофункціональності, варіативності для забезпечення якості дошкільної освіти та вдосконаленням роботи з охорони життя, фізичного розвитку дошкільника. 

 

Каталог детсадов Украины

Детский сад

Новопокровка