Максименко Людмила Анатоліівна, вихователь

Конспект інтегрованого заняття  для дітей середнього дошкільного віку (екологічне виховання+мовленнєвий розвиток)

 

Тема: «Пошук лісової книги»

 

Мета. Продовжувати знайомити дітей із загадковим світом природи –  лісом. Закріпити знання про різноманіття птахів, їх класифікацію (перелітні, зимуючі), виявити вміння складати описову розповідь, спираючись на попередній досвід дітей. Ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища. Підвести до розуміння необхідності охорони довкілля. Розширити лексичний запас дітей назвами птахів, тварин, властивостей води. Активізувати словник прикметниками, дієсловами, складним словом (листопад), словами – назвами дій, синонімами. Вправляти в утворенні пестливих форм іменників. Стимулювати до вживання повних речень. Удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків. Розвивати вміння логічно мислити, робити елементарні висновки, застосовувати розмірковування. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Матеріал і обладнання.

 

Ілюстрації птахів, макети дерев, дитячий басейн з водою, сачки, стрічки блакитні, іграшки диких тварин, хатинка, сова іграшкова, листочки різнокольорові, сонечко і хмаринки, склянки для води, макет книги, магнітофон.

 

Хід заняття

 

Вихователь.

 

Малята, ви добре спали?

 

Рано прокинулися?

 

Один одному усміхніться,

 

Тепер до мене поверніться

 

І мені теж посміхніться.

 

Подивіться, і в нас гостей багато,

 

Треба всіх їх привітати!

 

Діти.

 

Добрий день вам, добрі люди,

 

Хай вам щастя — доля буде!

 

Не на день і не на рік,

 

А на довгий-довгий вік!

 

Вихователь.  Ось і  ще одна  гостя незвичайна до нас завітала.

 

Сова. Добрий день, любі діти, я –  Мудра Сова. Я дуже люблю свій ліс, його мешканців, тому вирішила написати про нього «Лісову книгу» і подарувати її вам. Вона велика, гарна і повчальна.

 

Вихователь. Дякую тобі, Сово! Діти, вам цікаво почитати книгу? (Розгортає книгу, а там немає сторінок).

 

Сово, але ж тут немає сторінок!

 

Сова.   Ой,   лишенько!   Напевно   я летіла і розгубила сторінки  по лісу. Малята,  допоможіть знайти  сторінки книги.

 

Вихователь. Діти, допоможемо? Вирушаймо на пошуки сторінок. Мандрувати будемо лісом. А яких правил потрібно дотримуватись у лісі, на природі? (Не можна ламати гілки дерев та кущів; не можна смітити в лісі, розкидати непотрібні предмети тощо).

 

Вирушаймо!

 

Ось вузька доріжка,

 

У нас веселі ніжки.

 

На вузьку доріжку

 

Ступають наші ніжки.

 

 

Ось ми потрапили на галявину. Погляньте, скільки птахів на ній зібралося. Спробуємо пригадати, як вони називаються. (Називають птахів).

 

Вихователь. Чи всіх цих птахів ми побачимо взимку? (Одні відлітають у вирій, інші залишаються зимувати в нас).

 

Як називають птахів, які відлітають?

 

А тих, що залишаються зимувати?

 

 

Малята, вітерець-пустунець зачаклував пташок: вони вже не знають, кому летіти у вирій, а кому залишатися.

 

А чому пташки летять у вирій?

 

(Міркування дітей).

 

Допоможемо пташкам, можливо і вони стануть нам у пригоді.

 

Пропоную вам уявити себе пташкою, і розповісти про себе від ЇЇ імені, яка ви пташка.

 

Ой, були у нас малята –

 

тепер стали пташенята,

 

Весело літають,

 

крильцями махають.

 

Д/гра «Я –  пташка»

 

Зимуючі пташки, летіть до дерева без листочків, а перелітні – до дерева з листочками.

 

Ой, були ви пташенята –  тепер стали знов малята.

 

Вихователь. Діти, а як ми піклуємось про пташок? А чому   люди   піклуються   про пташок? (Приносять користь, поїдають комашок)

 

Так, погляньте на них, які вони гарні. Яке різнобарв’я фарб на їхньому пір’ячку. А яку ж втіху вони приносять людям, тваринам своїм співом? Прислухайтесь, чи почули ви  вдячний спів наших пташок?

 

Пташки так зраділи вашій допомозі, що подарували першу сторінку, яка так і називається «Пташки — окраса нашої природи». (Вставляють сторінку).

 

Ніженьки крокують,

 

Дітвора рахує:

 

Раз-два, раз-два,

 

Ось джерельце нас чека.

 

Діти, подивіться –  джерельце. Але що з ним трапилось, чому воно, не дзюрчить? (Воно брудне, там плаває сміття).

 

А чому  ж  не   можна  кидати   в джерельце сміття?

 

Д/вправа «Вода яка?»

 

(Набрати в склянку води).

 

Вихователь. А хто знає, як можна допомогти джерельцю? (виловити сміття)

 

А чим   можна  виловити  сміття.? (Сачком)

 

Подивіться уважно, що плаває на поверхні води? Як ви гадаєте, чому ці предмети плавають на поверхні води? (вони  легкі)

 

Так, вони легкі і тому не потонуть. А чи є речі, які потонули?

 

А  чому   вони   потонули?   (вони важкі)

 

Де плавають …? (На воді)

 

Де знаходяться …? (Під водою)

 

А чим   краще   їх   дістати?   Ось зараз    і    допоможемо    джерельцю, розчистимо    його.     (Діти    сачками виймають бруд).

 

Діти, ми дістали з джерельця все сміття, а чи стала водичка чистою, зараз перевіримо. (Набрати в склянку води).

 

Яка вода в склянці?

 

Малята, а що ж це за звуки? Це наше джерельце задзюрчало, зраділо нашій допомозі, чистій водичці. Воно пропонує вам погратися з його струмочками.

 

(Вправи зі стрічками).

 

Вихователь.   В  знак   подяки  джерельце  подарувало другу сторінку з нашої книги «Вода –  водиця, вода – чарівниця».

 

Мандруємо далі.

 

Дружно весело ми йшли, Ось і хатку віднайшли.

 

Хтось на нас тут вже чекає І в віконце виглядає.

 

Діти,   звірята   знайшли   сторінку   з «Лісової книги», вона їм так сподобалась,  що  вони  вирішили її залишити собі.

 

Як можна звернутися до звірят, щ вони віддали нам   сторінку?(Лагідно)

 

Вовк — вовчик, вовчичок,вовченятко.

 

Дайте, будь ласка, сторінку.

 

Будьте       ласкаві, віддайте сторінку.

 

Подаруйте, будь ласка…

 

Віддайте, будь ласка…

 

(лисиця, заєць, ведмідь)

 

(Кожну   тварину   взяти   в  руки, погладити).

 

Як одним словом назвати мешканців хатинки, лісу? (Дикі тварини)

 

А яка вам подобається тварина, чому? (Відповіді дітей).

 

Діти, а хто з цих тварин хижий звір? А чому?

 

А де  ми  ще  можемо  побачити хижих тварин?

 

А як ми дбаємо про тварин? (Не можна тварин вбивати, не можна палити сірники в лісі)

 

Звірятам сподобались ваші слова, тому вони віддали сторінку «Лісові звірі».

 

Вирушаємо на пошуки далі:

 

Раз-два, раз-два,

 

Це крокує дітвора.

 

На галявинку прийшли,

 

Та нікого не знайшли.

 

 

Малята, прислухайтесь, будь ласка. Ви чули шелестіння?

 

Як ви   вважаєте,  що  це  шелестить? (Листочки падають з дерев)

 

А як називають явище, коли листочки падають з дерев? (Листопад)

 

В яку пору року відбувається листопад?

 

Діти, погляньте уважно, перед тим, як відірватися від гілочки і впасти на землю, усі листочки змінили колір.

 

У які кольори осінь-чарівниця пофарбувала листочки?   (Називають кольори)

 

Осінні листочки відриваються від гілочки і летять плавно, повільно кружляючи, немов танцюють дивовижний танок.

 

Уявімо себе листочками. Як падають листочки? (Відповіді дітей під кружляння).

 

Погляньте на   галявину,   діти,   і скажіть,   що   утворюють   під   ногами листочки?     (килим з осіннього листя)

 

Давайте пройдемось по цьому килимі.

 

Які звуки   ми   чуємо?   (листя шелестить під ногами)

 

А чому    листочки    шелестять? (Вони сухі і тому шелестять)

 

 

Листопад – це не тільки пора, коли люди милуються листям, але й час, коли це листя потрібно прибрати. Іноді опале листя люди спалюють. Як ви гадаєте, можна опале листя спалювати? Чому? (Забруднюється повітря, а дихати цим повітрям шкідливо)

 

Всюди, всюди, діти, нині

 

Жовте листячко осіннє.

 

Із дерев воно злетіло.

 

Зараз ми, мої малята,

 

З вами будемо гуляти:

 

По листочках пройдемо –

 

З них букети зберемо.

 

А  навіщо  ми  збираємо  осінній букет?

 

Ой, а листочки не прості, ці ж листочки чарівні. На них написано початок прислів’я про природу та її мешканців. Спробуємо закінчити прислів’я.

 

Д/гра «Закінчи прислів’я»

 

Вихователь. Аж ось під листочками і остання сторінка знайшлася, яка називається     «Бережіть     природу, діти!». Всі сторінки ми знайшли, час вирушати в садочок.

 

Раз-два, раз-два,

 

Нам в садочок вже пора.

 

Ось, Мудра Совонько, ми знайшли всі сторінки твоєї книги. Дуже дякуємо тобі за неї. Діти, як на вашу думку, про що книга вам буде нагадувати? Чого вона вас буде вчити?

 

Сова. Молодці, малята! Ви все правильно зрозуміли. А чи важко вам було мандрувати лісом, виконувати різні лісові завдання, шукаючи сторінки? Чи сподобалась вам мандрівка?

 

Вихователь. А це ми дізнаємось за допомогою сонечка та хмаринки. Я ще раз вийму сторінки з книги, а ви покладете   сонечко   на   ту   сторінку, пошук якої вам найбільше сподобався. А хмаринку на ту сторінку, де важко було виконувати завдання. (Міркування дітей).

 

Сова. Молодці, діти! Залишаю в подарунок вам «Лісову книгу», вивчайте її та піклуйтесь про природу і ЇЇ мешканців. До побачення!

 

Вихователь. Діти, як на вашу думку, де краще в групі зберігати «Лісову книгу»? (Куточок книги, природи)

 

Пам’ятайте, що ми маємо дбати про природу, адже ми її частка. І природа так само відповідатиме нам добром. Із книгою слід поводитися бережно, тому що «книга вчить, як на світі жить», тлумачить народна мудрість.

 

Прислів’я екологічного змісту

 

Усі тварини важливі – усі тварини потрібні.

 

Піклуйся про пташок –  тоді  не буде комашок.

 

Не брудни криниці,   бо  схочеш напитись водиці.

 

Бережіть ліси – джерело добра й краси.

 

Із маленького джерельця велика річка починається.

 

Людина – частина природи.

 

Бережіть природу – це наш дім.

 

Усе живе на Землі – то рідня!

 

Ворог природи той,   хто  ліс  не береже.

 

Багато лісу –  не   губи,   мало лісу – посади.

 

 

Древаль Олена Миколаївна, вихователь

Інтегроване заняття в старшій групі.

 

Тема: «Совочка - сова»

Мета:

 Розширити уявлення дітей про лісового  птаха-сову,  про особливості зовнішнього вигляду, образ життя. Вчити  використовувати уміння і навички роботи з ножицями для створення креативної композиції. Розвивати образне мислення. Виховувати охайність, посидючість.
Завдання:
1. Вдосконалювати вміння дітей створювати композицію з окремих деталей
2. Закріплювати вміння відрізати частину від ватного диска по прямій і округлої лінії на око і по розмітці, робити невеликі надрізи і вирізи.
3. Закріплювати прийоми наклеювання волокнистих матеріалів на фон аплікації.
Матеріал: щільний картон фіолетового (синього) кольору, розмір ,1/2 А4; ватні диски (3шт.); кольоровий папір; ножиці; простий олівець; клей ПВА; кисть; клейонка; ганчірочка для видалення зайвого клею; ілюстрація із зображенням сови
Попередня робота: читання книги Р. Снєгірьова «Про птахів».


Хід заняття:

1. Організаційна частина.
Педагог пропонує дітям відгадати загадку про лісового птаха:
Всю ніч літає
Мишей видобуває
А стане ясно
Летить в дупло
Діти.
Сова

Вихователь:

 Вірно. Про сову складено чимало казок, віршів, пісеньок.
 Вихователь показує дітям ілюстрації із зображенням сови.
Вихователь:У сови - велика голова, якою вона може крутити на всі боки, майже немає шиї, вірніше, її не видно з-за пишного строкатого оперення, яке рятує сову від зимових холодів. Закруглені крила і широкий короткий хвіст допомагають їй безшумно літати. Сова - хижак, який полює тільки вночі. Природа нагородила цю птицю однією особливістю: очі сови не люблять яскравого денного світла, і, якщо її витягнути з гнізда днем, вона буде безпорадна, так як на світлі її великі очі практично не бачать. Тож удень вона спить і не вилазить із свого дупла, а в нічний час вона чудово бачить у темряві.

 


«Вночі безшумно сова пролітає над нічний поляною. Метнутися миша, зашарудить листям, сова зловить її і знову повернеться в дупло».
Автор: Снєгірьов Р.
2. Практична частина
Вихователь пропонує зобразити цього дивного птаха і разом з дітьми обговорює з ілюстрації особливості зовнішнього вигляду сови: тулуб разом із головою овальної форми, великі круглі очі жовтого кольору з чорними зіницями, брови-щіточки над очима, трикутний дзьоб, закруглені крила, строкате оперення.
Етапи виконання роботи
1. Виконати фігуру сови.
- Відрізати невелику частину ватного диска по прямій лінії. Це голова сови.
- У другого диска зрізати дві округлих вузьких смужок по розмітці. Коло перетвориться в овал. Це тулуб сови.
Третє коло розрізати на два півкола. Це крила сови.
2. Зробити невеликі надрізи на деталях голови і крил сови і невеликі вирізи з боків тулуба.
3. Наклеїти деталі голови, тулуб і крила на основу аплікації, наносячи клей на фон в місцях наклеювання голови сови.
4. Виконати брови сови, розрізавши на дві частини залишок ватного диска, що залишився після виконання голови сови.
- На кожній деталі брів сови зробити невеликі надрізи або вирізи.
- Наклеїти на голову сови деталі очей і дзьоба.
5. На голову сови наклеїти деталі очей дзьоба.
6. Вирізати з паперу гілку дерева, місяць і зірки.
7. Наклеїти на основу аплікації вирізані детал

 

Розминка для рук під час роботи
«Совушка-сова»
Совушка-сова,
Велика голова
Руки покласти на голову, похитати головою з боку в бік.
На суку сиділа,
Головою крутила,
Не прибираючи рук з голови, покрутити нею з боку в бік.
В траву свалилася,
Опустити руки на коліна.В яму провалилася Прибрати руки з колін і впустити їх « у яму» .

 

3. Заключна частина
В кінці заняття зробити виставку робіт дітей, і провести гру «Сова».
Один з дітей сова (одягає шапку - маску сови). Сова сидить на стільчику (на суку).
Діти звертаються до неї: «Совушка - сова, ти велика голова». А сова відповідає: « На суку сиджу дивлюся на всі боки, комарів, жуків ловлю Лечу....» Після цього «слова» починає ловити розбігаються дітей, кого спіймає, той стає «совою».

 

 

Смик Лідія Іванівна, вихователь

Конспект інтегрованого заняття в середній групі

 

з логіко – математичного розвитку.

 

 Тема: «П’ять ключів»

 

Програмовий зміст:

Розвиваюче завдання:

·         розвивати у дітей пізнавальний інтерес;

·         розвивати пізнавальні здібності (увагу, пам'ять, сприйняття, мову)

·         розвивати логічне мислення.

(продовжувати вчити відгадувати загадки описового характеру)   

·         продовжувати розвивати конструктивні навики (складати розрізні картинки);

Освітнє завдання:

·         закріпити  знання про частини доби;

·         закріпити вміння розрізняти і називати пори року;

·         закріпити знання про цифри від 1 до 5;

·          закріпити знання про геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, чотирикутник); вміння орієнтуватися на аркуші паперу;

·         закріпити кольори  (рожевий, блакитний, фіолетовий, помаранчевий, світло-зелений);

·         закріпити вміння правильно вживати  узагальнюючі слова.

·         розширювати словник дітей за рахунок  іменників (звички, дупло, барліг, лігво, нора);  прикметників (колючий, кошлатий, незграбний, хитрий, пухнастий, голодний і ін.); дієслів (ховатися, полювати, тощо); використання усної  народної творчості, поезії, загадок.

·         поповнювати словник  прикметниками, що  означають ознаку предмета (гумовий, пластмасовий, скляна, паперова тощо);

Виховне завдання:

·         виховувати в дітей моральні якості особистості, емпатію, доброзичливість в спілкуванні з однолітками і дорослими.

  Демонстраційний матеріал:

Скринька, п'ять ключів різного кольору, невелика скляна баночка з прозорою водою, гімнастична лава (місток), блакитна тканина, надувний басейн (озеро), п'ять рибок різного кольору з цифрами від 1 до 5, картинки з зображенням диких тварин (вовк, заєць, білка, лисиця, ведмідь, їжак), магнітна дошка, телефон.

Роздатковий  матеріал:

Альбомні листи за кількістю дітей, набір геометричних фігур (коло - велике і мале, квадрат,  трикутник, прямокутник), розрізні картинки з казок.

Хід заняття.

Діти під музику заходять у групу.

Вихователь:

Давайте привітаємося. Ви знаєте, що є хороша прикмета всім з ранку дарувати привіти. Давайте і ми так зробимо. Сонцю червоному ...

Діти:

Привіт!

Вихователь:

Небу ясному ...

Діти:

Привіт!

Вихователь:

Люди дорослі і малюки ...

Діти:

Вам привіт від усієї душі!

Вихователь:

Кожен новий день треба починати гарним настроєм. А щоб настрій був хорошим і веселим, давайте встанемо в коло, візьмемося за руки, закриємо очі, і передамо один одному, ту іскорку тепла і любові, що живе в нашому серці. Відчуйте, як по нашим рукам, з долоньки в долоньку, переходить доброта.

Входить лікар Айболить. Діти стоять півколом.

Айболить: Діти, допоможіть мені, будь ласка.

Вихователь. А що сталося?

Айболить. Уявляєте, мені подзвонили з Африки і попросили, щоб я терміново приїхав. В Африці захворіли всі звірята. Я взяв чарівну воду і вже було зібрався в дорогу, але злі пірати відібрали у мене чарівну воду! Вони закрили її в скриню, а ключ жбурнули в глибоке озеро.

Вихователь. Як ми можемо допомогти? Що потрібно робити?

Айболить. Вам належить виконати п'ять завдань. За кожне правильно виконане завдання ви від рибки отримаєте ключ. Якщо наберете п'ять ключів, то зможете відкрити скриньку з чарівною водою.

Вихователь. Допоможемо, діти? Але спочатку  перевіримо, чи зможемо ми допомогти Айболиту.

Гра «Частини доби» (закінчи пропозицію)

Ось ранкове сонечко загляда в віконечко.

Що побачить сонечко вранці у садку?

(розповіді дітей)

Тепле денне сонечко загляда в віконечко.

Що побачить сонечко вдень у діточок?

 (розповіді дітей)

І вечірнє сонечко загляда в віконечко.

Що ж робили діточки ввечері в садку?

(розповіді дітей)

А чи може сонечко уночі в віконечко

Подивитись і сказати:

«Ой як любо діткам спати!»?

(відповіді дітей).

Вихователь. Скільки частин у доби? (4). Назвіть їх. А коли починається наша подорож, в який час доби?

А яка зараз пора року? (зима)

Загадка.

Стоїть дуб, а на нім четверо гілок, а на кожній гілці по три гнізда. Хто цей дуб? Хто ці гілки? Чому три гнізда? (рік, пори року, місяці).

 Вихователь. Молодці! Доктор Айболить, може , й ти хочеш щось запитати у  наших малят.

Гра «Яка пора року»

Тане сніжок, квітне лужок,

День прибуває, пташка співає.(весна)

Урожай на столі,

Жовте листя на дворі,

І пташки гуртуються,

В теплий край готуються. (осінь)

Сад дозріває, річка тече,

Над головою сонце пече. (літо)

Міцно заснули ліс і поля,

Білою ватою вкрита земля.(зима)

Айболить. Молодці! Я думаю ви впораєтеся і дістанете всі ключі. Я б і сам відправився з вами в дорогу, але мене ждуть інші хворі звірі.(Айболить йде)

Вихователь. Тоді вирушаємо в дорогу. Йдемо по містку до озера.

Подивіться, в озері плавають рибки. Щоб дізнатися, яке завдання перше, друге і т.д., нам потрібно рибок розташувати по порядку. (діти розкладають рибок з цифрами від 1 до 5).

Знайдіть рибку з цифрою 1.

- Молодці! Ось перша рибка і завдання 1.

Завдання 1.  Гра  з м'ячем. «Скажи одним словом» (узагальнення)

- Яблуко, груша, слива, лимон - ... (фрукти).

- Ліжко, тумбочка, стілець, шафа - ... (меблі).

- Собака, кішка, корова, коза - ... (домашні тварини).

- Тато, мама, бабуся, дідусь - ... (родичі - сім'я).

- Кубик, лялька, машина, м'ячик - ... (іграшки).

- Тапочки, босоніжки, чоботи, кросівки - ... (взуття).

- Шапка, куртка, сорочка - …(одяг)

- Бджола, бабка, муха, жук - ... (комахи).

- Літак, автобус, трамвай,поїзд  - ... ( транспорт).

- Морква,картопля, огірок, цибуля -…(овочі)

- Вовк, лисиця, заєць, ведмідь -…(дикі тварини)

- Машина «швидка допомога», «міліція», «пожежна»- …(спеціальний транспорт)

Гра «З чого зроблені предмети»

(вихователь демонструє предмети,діти називають).

- М'яч з гуми - ... гумовий.

- М'яч з пластмаси - ... пластмасовий.

- Склянка із скла ... скляна.

- Качка з гуми - ... гумова.

- Іграшка з хутра - ... хутряна.

- Виріб з паперу - ... паперовий.

- Цвях з заліза - ... залізний.

-  Сопілка  з дерева -…дерев’яна

Вихователь. Молодці! Ось від рибки перший ключик за правильні відповіді.

Знайдіть рибку з цифрою 2. Молодці.

Завдання 2. Гра «Що де знаходиться?»

Дітям пропонується розташувати на альбомному аркуші геометричні фігури.

Вихователь.

Посередині – великий круг.

В правому верхньому куту - квадрат.

В лівому нижньому кутку – маленький круг

В правому нижньому куту - трикутник.

В лівому верхньому куту - прямокутник.

Вихователь. Добре. Все правильно зробили? Рибка дає нам другий ключ. А де третя рибка? (Діти знаходять рибку з цифрою 3).

Завдання 3. Фізкультхвилинка

Вона пропонує нам просто відпочити.

Рибка дає нам третій ключ. А де четверта  рибка?

 (Діти знаходять рибку з цифрою 4).

Завдання 4. Гра «Описуємо тварину».

(Діти сидять півколом)

Вихователь. Якщо відгадаєте тварину, то її зображення з’явиться на дошці

- У цієї тварини влітку сіра шубка, а зимою біла. Він швидко бігає. Всіх у лісі боїться, ховається під кущем (заєць).

- Він маленький і колючий. Взимку спить. Влітку ловить жуків і черв'яків (їжак).

- Він великий, кошлатий, незграбний. Взимку спить у барлозі. Влітку ходить по лісі і шукає мед і малину (ведмідь).

- Вона руда і хитра. У неї пухнастий хвіст. Живе в норі. Ловить мишей і зайців (лисиця).

- Він сірий , злий і голодний. Ловить зайців і телят. Живе в лігві (вовк).

- Вона маленька, швидка, руда. По деревах скаче, живе в дуплі. Гризе шишки і горішки (білка).

Вихователь. Діти, а як називаються ці тварини? Правильно, дикі тварини. За вірні відповіді рибка дає нам четвертий ключ.

І подивимося останнє завдання. Залишилася одна рибка. Яка цифра? Правильно, 5.

Завдання 5. Розрізні картинки.

Діти збирають розрізні картинки і називають казку.

Вихователь. Молодці! Рибка дає нам ще один ключ.

 Отже, скільки у нас ключів? (П'ять).

Пора телефонувати лікарю Айболиту.

Дзвонять до лікаря. Заходить Айболить.

Айболить. У вас 5 ключів. Зараз вам потрібно підібрати ключ до скриньки, відкрити її і дістати чарівну воду.

Діти з вихователем підбирають ключ. Відкривають і дістають чарівну воду. (Вона прозора).

Вихователь. По-моєму, це звичайна вода.

Айболить. А ось і ні! Дивіться. (Айболить накриває банку тканиною, базікає,

виходить кольорова вода.) Справжня чарівна вода!

Дякую за допомогу! Швидше вирушаю в Африку лікувати звірів. А вам від мене сюрприз у скриньці, щоб ви не хворіли. Вихователь і діти знаходять у скриньці вітаміни.

Айболить. До побачення!

Вихователь і діти. Спасибі. До побачення!

 

 

 

 

 Головач

Марина Юріївна,

вихователь

Заняття надруковано в журналі

"Дошкільний навчальний заклад" №12, 2015 року

Физкультурное занятие для детей младшего дошкольного возраста

 

Тема: Сказочное путешествие на паравозе

 

Цель: создать эмоциональное настроение у детей; совершенствовать навыки ходьбы по гимнастической скамье; тренировать в ползании под дугами, во время подвижных игр, продолжать учить не наталкиваться друг на друга, быстро и четко реагировать на сигнал педагога при выполнении упражнений, развивать ловкость, выносливость, смелость, коммуникативные качества; воспитывать потребность в двигательной активности.

 

Материалы: 

 

Скамья гимнастическая 1 шт.

Дуги 3 шт.

Кубики (по количеству детей)

Ход занятия:

 

I.                  Вступительная часть.

 

Воспитатель выполняет роль ведущей. Дети одеты в спортивные костюмы и построены друг за другом. 
Звучит марш, ведущая и дети заходят, строем, в спортивный зал.  
Ведущая: Всех друзей катать повёз 
                 Наш весёлый паровоз. 
                И звучит гудок: «Ту-ту, 
               Прокачу я детвору!» 
Детки изображают паровозик: руки, согнутые в локтях, прижаты к туловищу, выполняют круговые движения. 
Ведущая: В паровозик прыгнул Зайчик – 
                  Он послушный очень мальчик! 
Ведущая у себя над головой показывает «ушки», дети повторяют, идут на носочках. 
Ведущая: В паровозике Лисица 
                 Покататься мастерица! 
Ведущая изображает Лисицу: делает плавные движения руками перед собой, дети повторяют, идут по кругу. 
Ведущая: И Медведя паровоз 
                 Покатать с собой повёз! 
Ведущая ставит руки на пояс, ходьба на внешней стороне стопы. Дети повторяют. 
Ведущая: И Лошадка прокатилась, 
                 Очень сильно загордилась! 
Ведущая держит руки на поясе, ходьба с высоким подниманием колен. Дети повторяют. 
Ведущая: Даже Солнце опустилось, 
                 В паровозе поместилось! 
Ведущая делает маховые движения прямыми руками. Дети повторяют. 
Ведущая: Паровозик постарался, 
                Чтобы каждый покатался! 
               И спешит уже домой 
              Наша детвора гурьбой! 
Дети под музыку бегут за ведущей по кругу. 
Ведущая: Мы бежали, чуть дыша, 
                Так подышим, не спеша! 
Дети и ведущая идут не спеша по кругу, делают дыхательные упражнения. 

 

II.               Основная часть

 

Ведущий. Ребята, мы долго ехали, и наш паравоз мог в пути сломаться. Давайте заедем на станцию технического осмотра и проверим все ли в порядке с нашим транспортом.

 

ОРУ перестроение в круг.

 

1.  «Проверяем фары» И. п. Ноги на ш. п. руки вверху. Поочередное сжимание и разжимание пальцев (6 раз).

2.  «Проверяем, как крутится руль» И. п. ноги на ш. п. руки вытянуты вперед. Круговые движения рук в правую и левую стороны (5-6 раз).

3.  «Проверяем на месте ли колеса». И. п. ноги врозь, руки перед грудью в замке. 1-наклон, руки медленно опускаем вниз. На выдохе произносим звук «ш-ш-ш». 2. И. п. (5-6 раз)

4.  «Проверим, как крутятся колеса». И. п. ноги на ш. п. руки вытянуты вперед. Одновременные круговые движения рук вперед и назад (5-6 раз).

5.  «Проверим тормоза». И. п. ноги чуть шире плеч, руки опущены вдоль туловища, 1- глубокий присед, руки вытянуть вперед, на выдохе произнести звук «ш-ш-ш», полный выдох. 2- И. п. (5-6 раз).

6.  Прыжки. И. п. ноги вместе, руки опущены вдоль туловища. 1-ноги врозь, хлопок над головой. 2- и. п. (12 раз).

Ведущий. Молодцы ребята, наш транспорт в полном порядке. Можно отправляться дальше в путь.

 

 Перестроение в одну колону, ходьба по залу.

 

Ведущий. Впереди препятствий много, 
Стала трудною дорога! 
Чтоб её преодолеть, 
Нам придётся попыхтеть!
 

 

Подвижная игра «Мы ехали, ехали» проводит воспитатель. Ходьба по скамейке, ползанье под дугами.

 

Мы ехали, ехали,

 

К мосту приехали.

 

На горку въехали,

 

Мост проехали,

 

С горки съехали

 

Дальше поехали..

 

Мы ехали, ехали,

 

В туннелю приехали,

 

В туннель заехали,

 

Из туннеля выехали,

 

Дальше поехали.

 

И в гараж приехали

 

Движения выполняются согласно тексту.

Дети и ведущая становятся в круг. 

Воспитатель. А сейчас мы поиграем с пальчиками.

Пальчиковая игра «Посчитаем транспорт»

 

Раз, два, три, четыре, пять -

Буду транспорт я считать.

Автобус, лодка и мопед,

Мотоцикл, велосипед,

Автомобиль и самолет,

Корабль, поезд, вертолет.

Будем пальчики сгибать-

Будем транспорт называть.

Ведущий. Отправляемся дальше! Круг по залу друг за другом.

Ребята, мы с вами приехали в страну запчастей.

 

На полянке, где конструктор, 
Поиграть хотим мы! 
Будем весело играть 
И здоровье укреплять!

Подвижная игра «Найди свою запчасть»

Каждому ребенку дать запчасть от конструктора (все разные).

 Под музыку дети бегают по «полянке», а когда музыка внезапно прекращается, каждый ребёнок должен найти свой кубик и взять его в руки.

 

Кто последний поднял- садится в круг. Последний ребенок с кубиком выручает детей  из круга хлопая их по ладошке.

ІІІ. Заключительная часть
Ведущая: Мы сегодня занимались,
 
                 Детки славно постарались, 
                Песню дружно заводи, 
               Шагом марш, и раз, два, три! 

 

Дети и ведущая идут по кругу, друг за другом, поют песню «Песенка друзей», выходят из зала.  

 

Древаль Олена Миколаївна, вихователь

Интегрованное занятие в средней группе  «Капитошка в гостях у ребят»

 

 

Цель: Обобщить знания детей о воде в жизни природы и человека.

Задачи:

Образовательные:

2.Уточнить представления о том, что вода очень важна для всех живых существ, без неё не могут жить растения, животные, человек.

1.Сформировать знания о значении воды в жизни человека: вода - источник жизни.

Развивающие:

Развивать интерес к  научно - исследовательской деятельности.

Воспитательные:

Воспитывать бережное отношение к воде.

Воспитывать трудолюбие, желание выполнять различные трудовые поручения.

Материал:

Игровой персонаж «Капитошка»

Прозрачные мерные стаканчики по 2 штуки на каждого ребёнка для проведения опыта «Очищение воды»

Наклейки - капельки по количеству остановок

Медальки - капельки по количеству детей

 Краски гуашь, кисточки, ёмкости с водой ( для кляксографии), коктейльные трубочки по количеству детей, салфетки.

Предварительная работа:

Совместная деятельность по О. О. «Познание» показ опыта «Очищение воды»

Совместная деятельность по О. О. «Познание» беседа о воде, её значении в жизни растений, человека, природы

Беседа о бережном отношении к водным ресурсам

Еженедельный труд в уголке природы: полив и рыхление растений, протирание листьев влажной тряпочкой.

Ход: Раздаётся гудок парохода:

Воспитатель: Ребята, что это гудит

Дети: Пароход.

А давайте отправимся в путешествие на пароходе. Согласны?

Дети: да! (Звучит шум воды)

Педагог говорит детям: «Сегодня мы с вами отправимся в путешествие искать капельку ».  Раздаётся гудок парохода:

Психогимнастика

Вместе за руки возьмёмся,

И закроем все глаза.

В мир волшебный окунёмся

И помчимся по волнам!

Сюрприз (появление капельки)

Воспитатель: Ребята, посмотрите, как много воды вокруг.  Ой  ребята, кто это? Может быть, это капелька, которую мы ищем?

Дети: Капелька!

Капелька: Здравствуйте, ребята.

Я водяная Капелька,

Я очень всем нужна.

Покапаю, покапаю -

Получится вода!

Воспитатель: Ребята! А у капельки тоже есть имя. Как тебя зовут?

Капелька:  Капитошка. Я хочу посмотреть, где живут мои сестрички-капельки у вас в группе.

Капелька даёт воспитателю капельки наклейки.

Воспитатель: Ребята, давайте вернёмся в нашу группу и покажем  Капитошке, где живут сестрички капельки, что они у нас делают и какую приносят пользу.

Гудок парохода

 (дети идут по группе и делают остановки).

Первая остановка в игровом уголке.

Воспитатель: Наша первая остановка в игровом уголке.  Ребята, как вы думаете, зачем в игровом уголке нужна вода?

Дети: Вода нужна, чтобы мыть игрушки (приклеивают маленькую капельку).

Вторая остановка около мойки.

Воспитатель: Ребята,а что это за комната и зачем здесь нужна вода?

Дети: Здесь вода нужна для того чтобы мыть посуду, вытирать пыль, убираться в группе (приклеивают маленькую капельку).

Третья   остановка « Куточок природи»

Воспитатель:  ребята, а теперь давайте отправимся в уголок природы. Здесь  нужна вода?

Дети: да, для полива цветов, чтоб они лучше росли ( воспитатель предлагает полить цветы), для ухода за цветами, опрыскивания и протирания листьев ( предлагается протереть крупные листья и опрыскать мелкие листья).

Воспитатель: ребята, а у нас в уголке природы есть аквариум , кто в нём живёт?

Дети: рыбки.

Воспитатель:  рыбкам нужна вода?

Дети: да, рыбы живут в воде, а без воды жить не могут.

Воспитатель предлагает детям наклеить капельки.

Четвёртая остановка около туалетной комнаты.

Воспитатель: Ребята, рядышком наша следующая остановка-это туалетная комната .  Как вы думаете, зачем здесь нужна вода?

Дети: Чтобы мыть руки и лицо,  чтоб быть опрятными и чистыми (приклеивают маленькую капельку).

Воспитатель: А давайте ребята покажем Капитошке, как мы умеем умываться?

Физминутка «Льётся чистая водица»

Льётся чистая водица,

Мы умеем сами мыться.

Порошок зубной берём,

Крепко щёткой зубы трём.

Моем  шею, моем уши,

После вытремся посуше.

Поверни головку вправо,

Поверни головку влево,

Опусти головку вниз,

Капитошке улыбнись.

(слова текста сопровождаем действиями).

Капитошка: Какие вы молодцы, ребята! А может в вашей группе ещё есть мои сестрички- капельки?

Пятая остановка около стола, на котором стоит кувшин с водой.

Воспитатель: Ребята, посмотрите, на столе стоит кувшин с водой. Как вы думаете, что это за вода, ребята?

Дети: Это питьевая вода (приклеивают маленькую капельку).

Воспитатель: Вот  Капитошка, сколько в нашей группе сестричек-капелек живёт, которые приносят нам большую пользу. А сейчас садитесь все на стульчики и послушайте, что я вам хочу рассказать.

Воспитатель показывает схему движения воды и рассказывает.:

 Вода из большой реки течёт по специальным трубам и попадает к нам в детский сад и в наши дома. Эти трубы называются водопроводными. Для того чтобы мы с вами могли пить чистую воду, умываться и мыть руки, нужно беречь воду и не тратить её зря. Если вы помыли руки или лицо, не забывайте закрывать кран. СХЕМА

Воспитатель: Ребята, мы с вами увидели где в нашей группе есть вода. А услышать можно воду?

Воспитатель: ребята  а давайте послушаем звуки воды ?

Артикуляционная гимнастика.

Звуки воды

Шум воды из крана

Воспитатель: Ребята, а давайте вместе с Капитошкой послушаем, так бежит водичка из крана.

Дети: щщщщщщ.

Шум волны

Воспитатель: А так шумят морские волны.

Дети: ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш.

Звук капели

Воспитатель: А так плачет сосулька весной.

Дети: Кап, кап, кап.

Вам понравились звуки воды?

Воспитатель: Ну хорошо. А теперь посмотрите, перед вами два стаканчика с водой. Как вы думаете, вода в них одинаковая?

Дети: Нет. В одном стаканчике вода чистая, а в другом - грязная.

Воспитатель: А какую воду вы хотели бы пить - эту или эту?

Дети: Вот эту.

Воспитатель: А почему?

Дети: Потому что здесь вода чистая, а воду нужно пить чистую.

Воспитатель: Правильно, ребята. Давайте все вместе попробуем очистить грязную воду? Как вы думаете, что для этого нам нужно сделать? (выслушиваются предположения детей).

Воспитатель: Правильно. Возьмём этот стаканчик и пропустим грязную воду через специальную салфетку. Посмотрите, что у нас получается?

Дети: Вода стала чистой.

Воспитатель: А что стало с салфеткой?

Дети: Она стала грязной.

Воспитатель: ребята, а кто знает стихи про пользу воду?

Соня:Если на нос сели кляксы,

Кто тогда нам первый друг?

Снимет грязь с лица и рук?

Без чего не может мама

Ни готовить, ни стирать?

И ответим точно мы

Ну, конечно без воды!

Лера.

Чтобы лился дождик с неба,

Чтоб росли колосья хлеба,

Чтобы плыли корабли,

Чтоб варились кисели,

Чтобы не было беды -

Жить нельзя нам без воды!

Капитошка: Ой, ребята, какие вы молодцы! Вы так много знаете о воде. Сами опыты проводили, очищали воду. Я дарю вам на память волшебные капельки, которые будут поить вас живительной силой. Только вы не забывайте о пользе воды и  бережно к ней относитесь. Я так рада, что мои сестрички помогают вам и хочу с вами поиграть.

Гимнастика для глаз:

Капитошка: посмотрите глазками, как высоко Капитошка прыгнула - на облачко. А теперь дождиком упала вниз.Подул ветерок, и Капитошка убежала вправо, затем влево. Выглянуло солнышко, зажмурьте глазки, откройте, поморгайте, погладьте свои глазки. Молодцы!

Капитошка выполняет действия, а дети следят глазами.

Воспитатель: Капитошка, спасибо тебе большое. Наши ребятки тоже приготовили для тебя сюрприз.  

Воспитатель: ребята, что вы видите на столах? ( ответы детей) для чего нам нужны эти предметы?

Дети: для рисования

Воспитатель: вода нужна для рисования?

Дети: да, чтоб разводить краску.

Воспитатель:  сегодня мы с вами покажем Капитошке, как с помощью воды, краски и коктейльных трубочек можно  сделать необычный рисунок, например портрет Капитошки. Присаживайтесь на места и приступайте. Капитошка , а ты садись и посмотри как дети рисуют.

Воспитатель: Во время работы звучит спокойная музыка. Воспитатель и Капитошка подсказывают детям, помогают и направляют.

Во время работы звучит спокойная  музыка.

Воспитатель: Капитошка, тебе нравятся работы детей?

Капитошка: Очень! Ребята мне так нравятсяя ваши рисунки!

Воспитатель: Ребята, давайте подарим ваши рисунки Капитошке.

Дети дарят работы.

Звучит шум дождя.

Капитошка : ой , ребята , мне уже пора домой , на тучку, до свидания!

Воспитатель: Ребята, вам понравилось путешествие?

Что мы с вами искали?

Где мы делали остановки?

Как вода попадает к нам в сад?

Как можна почистить воду?

А для детей важна вода?

 

 

 

 

 

 

 

Торохтій Зоя Василівна,

 

вихователь

 

Заняття надруковано в журналі

"Дошкільний навчальний заклад" №6, 2013 року

 

Гра – заняття для дітей молодшого дошкільного віку

на тему:

«Подорож до пісочної країни»

Завдання за лініями розвитку

Емоційно – ціннісний розвиток:

Знижувати психологічне напруження; сприяти емоційному розвиткові вихованців, створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу.

Пізнавальний розвиток:

 Розширювати знання дітей про властивості піску та каміння (пісок: сипкий, вологий,сухий,ліпиться,коли вологий; камінь: твердий, важкий, буває різного кольору і різної форми, з нього можна будувати різні споруди);

Закріпити знання про тварин, про розмір, колір предметів; продовжувати знайомити дітей з правилами поводження з піском.

Мовленнєвий розвиток:

Учити називати своє прізвище та ім’я; уміння відповідати на запитання, збагачувати активний словник дітей, спонукати до повторення віршованого тексту.

Соціально − моральний розвиток:

Виховувати терпіння, доброзичливе ставлення до однолітків, заохочувати бажання дитини підтримувати діалог з дорослими.

Фізичний розвиток:

Розвивати дрібну моторику рук, передавати в русі вдачу ігрового персонажу.

Художньо – естетичний розвиток:

Виховувати естетичний смак та бажання грати з піском.

Креативний розвиток:

Розвивати фантазію, спонукати малят до втілення творчо – ігрового задуму.

Матеріал: скринька, різнокольорові кульки, ящик з піском, іграшки тварин (мишка, зайчик, лисиця, вовк, ведмідь), лійка з водою, тазик з водою, камінці, іграшкові квіти, дерева.

Хід заняття:

(вихователь представляє гостю заняття)

       Діти, Пісочна фея дуже хоче з вами познайомитись. Давайте повідомимо їй наші прізвища та імена.(діти відповідають повними реченнями: «Мене звати... Моє прізвище... »)

       Тепер фея знає ваші імена і пропонує вам відвідати її країну. А так, як ця країна незвичайна, то потрапимо ми до неї незвичайним способом.

                                        Его держу за поводок,

                                        Хотя он вовсе не щенок,

                                                  А он сорвался с поводка

                                        И улетел под облока.

(вихователь відкриває скриньку з повітряними кульками і пропонує дітям взяти собі по одній кульці. Діти називають колір своєї кульки).

        Ми можемо полетіти на таких повітряних кульках? Так.

 (летять до Пісочної країни)

       Ось ми і прилетіли до цієї дивовижної країни. Коли ми приходимо до

когось в гості перш за все, що ми робимо? (вітаємось) Але вітаються тут також незвичайно. Я вас навчу.

(діти повторюють за вихователем рухи: два кивки головою вниз, ліворуч − праворуч, потерти руки, помахати руками, посміхнутись).

     − А тепер давайте привітаємось з пісочком:

1. Почергово торкніться піску пальцями однієї руки, потім — другої, а

потім одночасно — всіма пальцями.

2. Легко стисніть кулачки з піском, а тепер із напруженням. Повільно

висипте його в пісочницю.

3, Торкніться піску всією долонею внутрішньою стороною, а тепер зовнішньою стороною долоні.

4. Протріть пісочок між долонями.

     − Так, з пісочком ми привіталися. А щоб пісочок та мешканці цієї країни не ображалися на нас запам'ятайте такі правила:

1) Поводься з піском обережно і охайно

2) Не можна пісок розсипати

3) Не можна пісок сипати на себе та на товаришів

4) Гратися з піском можна закотивши рукава

5) Після гри слід обов'язково помити руки.

Якщо ви все запам'ятали та обіцяєте бути слухняними, то фея вас
познайомить з мешканцями цієї країни.

(діти знаходять в піску іграшки тварин та описують їх зовнішні ознаки,

особливості харчування, умови проживання...)

       Подивіться уважно на цих тварин. В якій казці вони всі зустрічаються?
Ви любите казки? Які ви ще знаєте казки?

       Зараз давайте згадаємо казку «Теремок».

       А яка ж казка «Теремок» без теремка? Спробуйте зліпити теремок.

(діти пробують зліпити теремок з сухого піску)

       Ми можемо зліпити теремок? (ні) Чому? Що потрібно зробити з піском?

(одна дитина змочує пісок і колективно будують теремок)
(роблять висновок, що ліпиться лише вологий пісок)
(після закінчення роботи діти миють руки в мисці з водою, та

витирають паперовими серветками)

Фізкультхвилинка:

                                На галявині, у лісі

                                Зібралися всі звіряти.

                                Руки – лапки розвели,

                                До гори їх підняли.

                                Кулачками покрутили,

                                Щоб додалося їм сили.

                                Опустили, пострибали

                                Щоб сильнішими ще  ноги стали.

                                 Опустились на коліна:

                                 Потяглися, щоб рівненькі були спини.

                                 Підвелись, рівненько стали

                                 Крокувати колом стали.

-         Отже, теремок у нас є. А ось бігла мишка - норушка. (дрібні кроки  пальчиків по піску)

(діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

                                  Торопилась мышка в норку

                                  Украшала мышка норку

                                  Мышь нашла кусочек сыра

                                  Мышка сьесть его решила

       Побачила вона теремок і почала проситися жити в ньому. А теремок
просить викласти доріжку до нього.

(діти викладають з гладеньких камінчиків довгу доріжку, а з шершавих -

коротку, самі класифікуючи їх на дотик)

       А ось стрибає жабка. (діти  б’ють долоньками по піску, пальці

розтепірчені).

              (діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

                                 У реки лежит лягушка

                                  Как пузатая подушка

                                  В круглом брюшке лягушки

                                  Мухи, комары и мушки.

   − Проситься жабка в теремок пожити, а мишка попросила спекти смачних
пирогів (діти місять «тісто», «розкачують», «ліплять пиріжки»)
Скаче зайчик. (двома пальчиками «скачуть» по піску)

(діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

У зайчика ушки

Торчат на макушке

Любит он вкусный

листик капустный

Бегает быстро и

Прыгает ловко,

Все потому,что

Ест он морковку.

       Просять звірята зайчика потанцювати. (діти під музику «танцюють»
ручками)

Іде лисичка-сестричка. (діти трьома пальчиками «ходять» по піску)

(діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

Кто крадет цыплят в сарае

В лес скорее убегая

Рыжая сестрица

Хитрая лисица

       Проситься і лисичка жити в теремок. А звірята просять розповісти
правила поведінки під час ігор з піском. (діти повторюють правила)

       Іде вовчик-братик. (діти чотирма пальцями натискають на пісок)

(діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

День и ночь по лесу рыщет,

День и ночь добычу ищет,

Ходит – бродит волк  молчком,

Уши серые торчком

-         Проситься вовчик жити в теремок. Але й для нього є завдання: Посадити  дерева навколо теремка. (діти «висаджують» дерева в пісочницю).   

                 −Іде ведмідь. (діти стукають кулачками по піску).

    (діти разом з вихователем проказують знайомий віршик)

          Мишка лапаю мохнатой

          Не спеша малину рвет

          Ходит, ищет касолапый

          Сладкий и душистый мед.

        − Згадайте, що ведмідь зробив з теремком. (зруйнував). Давайте зробимо нашого ведмедика добрим, щоб він не руйнував наш теремок.

(діти ліплять з мокрого піску кулю, в якій живе злість)

       −А тепер давайте ми її переможемо. (діти руйнують кулі і промовляють чарівні слова: «Проганяємо злість і запрошуємо радість!»)

       − Ось наш ведмедик став добрим і лагідним та подарував нам квіти.
                  Давайте посадимо їх.

(діти викладають з покидькового матеріалу квіти навколо теремка)

        −І з тих пір зажили звірята дружно і щасливо.

        −А ви дружні? Для чого потрібно дружити? А якщо ми не будемо          дружити…

(Пісня про дружбу)

        −Ось скільки ми зробили добра. А тепер давайте попрощаємось з Пісочною країною, її мешканцями та пісочною феєю і вирушимо на наших повітряних кульках до інших діток та розкажемо їм про нашу подорож і як цікаво гратися з піском.

(діти прощаються, беруть кульки та виходять з групової кімнати).

Каталог детсадов Украины

Детский сад

Новопокровка